Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Από το ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση του έργου Σπηλιά – Καρύτσα προϋπολογισμού 3,13 εκ. ευρώ

Τρίτη, 16 Απριλίου 2013

 Κώστας Αγοραστός: «Εξασφαλίζουμε μέσω του ΕΣΠΑ την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου»


Στο ΕΣΠΑ εντάσσεται το οδικό έργο «Σπηλιά – Καρύτσα», προϋπολογισμού 3,13 εκ. ευρώ, με σημερινή απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Θεσσαλίας το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Χωρικής Ενότητας Θεσσαλίας, στον Άξονα Προτεραιότητας 1 «Υποδομές και υπηρεσίες προσπελασιμότητας Θεσσαλίας» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός. «Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται ο δρόμος που συνδέει τους οικισμούς της Σπηλιάς και της Καρύτσας μέσω του οδικού κυκλώματος του Κισσάβου. Αποτελεί δε συνέχεια των προηγούμενων παρεμβάσεων που πραγματοποιήθηκαν στο ορεινό οδικό δίκτυο του Κισσάβου κυρίως με τη βελτίωση του δρόμου που οδηγεί από το Συκούριο στην Σπηλιά και με την κατασκευή της οδού που συνδέει τον οικισμό της Σπηλιάς με το Καταφύγιο του Κισσάβου. Η ολοκλήρωση του δρόμου Σπηλιάς- Καρίτσας και η παράκαμψη της Σπηλιάς συγκροτούν δύο σημαντικές παρεμβάσεις προσφέροντας ακόμα μια πρόσβαση στα παράλια της Π.Ε. Λάρισας. Η παρέμβασή μας αυτή έχει διπλό στόχο: Πρώτον, να αναπτυχθεί με σεβασμό στο περιβάλλον ο ορεινός όγκος του Κισσάβου δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να τον γνωρίσουν καλύτερα και δεύτερον, να βοηθήσει τους πληθυσμούς που κατοικούν και δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην περιοχή τη δυνατότητα να αναπτυχθούν οικονομικά και να παραμείνουν στον τόπο τους».
Να σημειωθεί ότι για το έργο έχει ήδη εγκατασταθεί ο εργολάβος και η υλοποίησή του προχωρά κανονικά βάση χρονοδιαγράμματος. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους.
Αναλυτικότερα το έργο περιλαμβάνει:
Α) Την κατασκευή της βορειοδυτικής παράκαμψης του οικισμού της Σπηλιάς από την Χ.Θ. 31+900 στην είσοδο του χωριού μέχρι την Χ.Θ. 33+300 στην έξοδο του χωριού, συνολικού μήκους 1.400 μ. Η παράκαμψη θα κατασκευαστεί σε υφιστάμενο μέτριας βατότητας χωματόδρομο ο οποίος διέρχεται στα όρια του οικισμού. Β) Τη βελτίωση του δρόμου από διασταύρωση οδού Σπηλιάς – Καταφύγιο Κισσάβου στη Χ.Θ. 36+800 έως την Καρύτσα στη Χ.Θ. 51+300, συνολικού μήκους 14.500 μ. Στα πρώτα 6.300 μ. της οδού θα πραγματοποιηθεί βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης με διαπλάτυνση της οδού και βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου δρόμου. Στα υπόλοιπα 8.200 μ. θα πραγματοποιηθούν μικρές παρεμβάσεις βελτίωσης σε θέσεις της οδού όπου απαιτείται.
Το πλάτος της τελικής ασφαλτοστρωμένης επιφάνειας του δρόμου θα είναι 6,00 μέτρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, επενδεδυμένης τάφρου και πεζοδρομίων σε θέσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης και ολοκληρώνεται με την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και την οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση της οδού.
Με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η παράκαμψη των Τεμπών και από την εναλλακτική διαδρομή Συκούριο – Σπηλιά – Καρύτσα – Στόμιο – Ομόλιο – Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα ασφαλή οδικό άξονα, που θα βελτιώσει την οδική σύνδεση του ορεινού Κισσάβου προς τα παράλια του νομού. Επίσης, διευκολύνεται η πρόσβαση από τα παράλια του Νομού στο ορεινό Καταφύγιο της Σπηλιάς και ενισχύεται ο τουρισμός της περιοχής, καθώς αναδεικνύεται η φυσική ομορφιά του όρους Κισσάβου, αλλά και του ίδιου του οικισμού, εξυπηρετώντας πλήρως τις μετακινήσεις των κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής.