Κώστας Αγοραστός
«Σύνδεση
της διδασκαλίας με την απόκτηση του Ελληνικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας»
Με
τους συλλόγους Αγγλικής γλώσσας και φιλολογίας των νομών Λάρισας, Τρικάλων και
Καρδίτσας συναντήθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ Αγοραστός στην
έδρα της Περιφέρειας. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν τα νέα ωρολόγια
προγράμματα των Γυμνασίων και Λυκείων που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο
Παιδείας, σύμφωνα με τα οποία η διδασκαλία του μαθήματος Αγγλικής γλώσσας
μειώνεται κατά 1 ώρα στην Α’ Γυμνασίου και στην Α΄ Λυκείου καθώς και άλλα
ζητήματα του Κλάδου.
Όπως
ανέφερε ο κ. Κώστας Αγοραστός «Πιστέυω ότι στην δύσκολη αυτή στιγμή πρέπει να
συνδεθεί η σωστή μάθηση με την διδασκαλία της ξένης γλώσσας. Είναι επιπλέον
επιτακτική ανάγκη να συνδεθεί η σωστή διαδικασία εκμάθησης στο σχολείο με την
απόκτηση του Ελληνικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας».
Οι
Σύλλογοι κατέθεσαν στον Περιφερειάρχη υπόμνημα με τις απόψεις τους που έχει ως
εξής:
Ανταποκρινόμενοι
στο κάλεσμα των νέων ραγδαίων εξελίξεων, με μεγάλη λύπης μας αναφερόμαστε στις
τελευταίες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας οι οποίες υποβαθμίζουν ακόμη
περισσότερο τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στο Ελληνικό δημόσιο σχολείο. Η
πρακτική αυτή όχι μόνο θέτει ως μάθημα επιλογής τα αγγλικά στο Λύκειο
(αδιαφορώντας πλήρως για οποιαδήποτε διαμαρτυρία στελεχών εκπαίδευσης-συμβούλων,
καθηγητών, ακόμα και του Ευρωπαϊκού πλαισίου γλωσσομάθειας ), αλλά μειώνει
δυστυχώς στο ελάχιστο τον ήδη ανεπαρκή αριθμό ωρών διδασκαλίας στο γυμνάσιο!
Ως Σύλλογοι
Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ν. Λάρισας, Τρικάλων και Καρδίτσας
θεωρούμε εντελώς απαράδεκτη την απόφαση
του Υπουργείου και ίσως εσκεμμένη τη νέα αυτή δυσάρεστη ανατροπή στο γυμνάσιο η
οποία επακολούθησε στα όσα προτείνονταν μέχρι τώρα στα τέλη Αυγούστου. Όλοι οι καθηγητές
Αγγλικής Φιλολογίας θεωρήσαμε ότι επιτέλους με την αύξηση των ωρών που
προτείνονταν αρχικά , το Υπουργείο κινείται στο σωστό δρόμο προώθησης -
σύνδεσης του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με τη δημόσια δωρεάν
παιδεία. Ωστόσο στην τελική απόφαση-για ποιον λόγο άραγε;- θεωρήθηκε περιττό από το Υπουργείο κάτι τέτοιο και
προχώρησε στη μείωση των ωρών σε 2 ώρες εβδομαδιαίως σε όλο το γυμνάσιο!
Προσπαθεί έτσι να πείσει ότι «χτυπάει» την παραπαιδεία τη στιγμή που η
πρακτική αυτή οδηγεί αναντίρρητα τους μαθητές και τις οικογένειές τους να
πληρώνουν στα ιδιωτικά φροντιστήρια προκειμένου να αποκτήσουν τα πιστοποιητικά
Β2. Με τρεις τουλάχιστον ώρες σε κάθε τάξη του Γυμνασίου θα μπορούσαν οι
μαθητές - χωρίς απολύτως καμία οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους - να
αποκτήσουν τα πιστοποιητικά επιπέδου Β2 (lower)
του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας και όχι των ξένων φορέων πιστοποίησης που αποτελούν μεγάλη οικονομική
αιμορραγία για το ίδιο το Ελληνικό κράτος!
Σε συνέχεια
λοιπόν των όσων αναφέραμε στην
ανακοίνωσή μας στις 6-8-2013 ο Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και
Φιλολογίας Ν. Λάρισας, Ν. Τρικάλων και Καρδίτσας προτείνει:
Την ενίσχυση της
διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο Γυμνάσιο με τρεις ώρες εβδομαδιαίως,
την διδασκαλία του μαθήματος της
αγγλικής γλώσσας ως μάθημα γενικής παιδείας στο πρόγραμμα σπουδών της Α και Β Λυκείου, με τρεις ώρες εβδομαδιαίως, με στόχο την απόκτηση του επιπέδου Γ1-Γ2,
ώστε οι μαθητές και οι γονείς τους να
μην αναγκάζονται να αιμορραγούν οικονομικά
με την αναγκαστική στροφή τους στην ιδιωτική εκπαίδευση και επιπλέον με
2 ώρες εβδομαδιαίως στην Γ Λυκείου, με στόχο την προετοιμασία των μαθητών για
το ειδικό μάθημα των αγγλικών που θεωρείται προαπαιτούμενο για αρκετές σχολές.
Τέλος , θέλουμε να ελπίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα
αναθεωρήσει αυτήν την άδικη πολιτική υποβάθμισης της Παιδείας, ακολουθώντας
τουλάχιστον τα ευρωπαϊκά πρότυπα, κάνοντάς την ανταγωνιστική και ισάξια αυτών.
Με τις τελευταίες αποφάσεις δυστυχώς οπισθοδρομούμε και παραμένουμε στη «
χρυσή» μετριότητα των αδυνάτων.
Ως Σύλλογοι Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Ν. Λάρισας,
Ν. Τρικάλων και Καρδίτσας θα θέλαμε ακόμη μια φορά να εκφράσουμε την αμέριστη
συμπαράστασή μας σε όλους ανεξαιρέτως
συναδέλφους εκπαιδευτικούς των οποίων πλήττονται οι τομείς ειδικότητάς
τους.