Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Κλείνει για ένα χρόνο η οδός Σανδράκη από τη γέφυρα της ΔΕΥΑΛ μέχρι την Ε.Ο. Λάρισας – Κοζάνης για τη δημιουργία του δακτυλίου


Ξεκίνησε και πρόκειται να συνεχιστεί για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, (μέχρι τις 29-8-2014)  η διακοπή της κυκλοφορία στην οδό «Σανδράκη» και συγκεκριμένα στο τμήμα της που περιλαμβάνεται μεταξύ της Γέφυρας (ΔΕΥΑΛ) και της Ε.Ο. Λάρισας-Κοζάνης. Σκοπός της ανωτέρω απαγόρευσης, είναι η ασφαλής εκτέλεση των εργασιών δύο εργολαβιών που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας:
1 . του έργου: «Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης». με προϋπολογισμό σύμβασης 6.736.552,22€ όπου υπογράφηκε μεταξύ της Περιφέρειας Θεσσαλίας  και της αναδόχου κοινοπραξίας .

 2. του έργου «Μετατόπιση δικτύων  ΔΕΥΑΛ ύδρευση για την κατασκευή του έργου – Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης» με προϋπολογισμό σύμβασης  877.664,29 € όπου  υπογράφηκε μεταξύ της ΔΕΥΑ Λάρισας και της αναδόχου εργοληπτικής επιχείρησης.
Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός ζήτησε την κατανόηση των οδηγών, ενώ αναφερόμενος στο έργο σημείωσε τα εξής: «Πρόκειται για δύο έργα συνολικού προϋπολογισμού 7,6 εκατ. ευρώ, με  ιδιαίτερη σημασία και μεγάλη χρησιμότητα για την πόλη της Λάρισας και όχι μόνο. Είναι έργα που μαζί με την ολοκλήρωση της Καράγιωργα, ολοκληρώνουν τον εσωτερικό δακτύλιο της πόλης και βοηθούν στο να αποφορτιστεί η κυκλοφορία του κέντρου πόλης. Πέρα από το κυκλοφοριακό ρόλο, το έργο συντελεί και στην βελτίωση της αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς η νέα αρτηρία, λειτουργεί και ως αντιπλημμυρικό ανάχωμα του ποταμού Πηνειού, για την προστασία της συνοικίας του Ιπποκράτη. Παράλληλα αναβαθμίζει αισθητικά την ευρύτερη περιοχή, δίνοντας πρόσβαση σε δράσεις αναψυχής των κατοίκων της πόλης».
 Η κατασκευή της νέας οδού Σανδράκη θα έχει μήκος 1,54 Κμ  με  ημιπλάτοςοδοστρώματος 7,50μ ( 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ), νησίδα πλάτους 4,00μ σε όλο το μήκος της οδού ενώ τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν έχουν πλάτος 2,50μ.   και θα συνδεθεί με την ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης και του ήδη κατασκευασμένου δακτυλίου  με την κατασκευή ισόπεδου κόμβου όπου μελετάτε να γίνει κυκλικός έτσι ώστε να μειωθεί ο  κυκλοφοριακός φόρτος που δημιουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες  .

 Ως  έργο τοπικής σημασίας για την πόλη της Λάρισας θα συμβάλλει στα ακόλουθα:
         
- Εξυπηρέτηση και αναβάθμιση  των συνοικισμών στο Βόρειο τμήμα της πόλης
- Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των βασικών αρτηριών του αστικού ιστού από οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Τρίκαλα και Κοζάνη.
- Αποφυγή του κυκλοφοριακού φόρτου του κέντρου της πόλης και του χρόνου μετακίνησης οχημάτων από διαμπερείς κινήσεις.
- Βελτίωση αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης

Ως  έργο περιφερειακής  σημασίας με την ολοκλήρωση όλου του  δακτυλίου από ΔΕΥΑΛ έως την έξοδο προς Θεσσαλονίκη  μέσω της οδού Καράγιωργα αναμένεται να προκαλέσει  αναβάθμιση του ρόλου της Λάρισας ως έδρα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και βελτίωση της λειτουργικότητας της πόλης αναδεικνύοντας τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της.

Για την διακοπή της κυκλοφορίας στην οδό Σανδράκη έχει τοποθετηθεί η κατάλληλη σήμανση και η  κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται ως κατωτέρω:
Α. Κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Κοζάνη-συνοικία Ιπποκράτη: α) Τα Ι.Χ.Ε. οχήματα που θα κινούνται επί της Λαγού θα εκτρέπονται δεξιά στην Κραννώνος-Σκληρού-Σανδράκη-κυκλικός κόμβος (Κραννώνος)-Κυκλικός κόμβος Αγ. Αχίλλειου)-Γρ. Λαμπράκη-Μανουσάκη β) Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων που θα κινούνται επί της Ιωαννίνων θα εκτρέπονται στην Περ. Τρικάλων- Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης – Σωκράτους-Αεροδρομίου- Παπανδρέου-Κοζάνης, γ) Τα λεωφορεία που θα κινούνται επί της Ιωαννίνων θα συνεχίζουν Ηρ. Πολυτεχνείου-Παπανδρέου-Επ. Λάρισας-Κοζάνης.
Β. Κατεύθυνση κυκλοφορίας από Κοζάνη-συνοικία Ιπποκράτη-Τρίκαλα: α) Τα Ι.Χ.Ε. οχήματα που θα κινούνται επί της Ε.Ο. Λάρισας-Κοζάνης με κατεύθυνση προς συνοικία Ιπποκράτη θα εκτρέπονται δεξιά στην οδό Μανουσάκη, β) Τα φορτηγά μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων και λεωφορεία που κινούνται επί της Ε.Ο. Λάρισας-Κοζάνης με κατεύθυνση προς Τρίκαλα-Καρδίτσα-Φάρσαλα θα εκτρέπονται αριστερά στην Παπανδρέου-Αεροδρομίου-Σωκράτους-Ε.Ο. Αθηνών Θεσσαλονίκης-Περ. Τρικάλων, γ) Τα λεωφορεία που θα κινούνται επί της Επ. Λάρισας-Κοζάνης θα εκτρέπονται δεξιά στην Παπανδρέου και θα συνεχίζουν Ηρ. Πολυτεχνείου-Ιωαννίνων.