ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ:
Το όραμά σας, πρόγραμμά μας για την Θεσσαλία
-Παρουσίασε το πρόγραμμα των 100 πρώτων ημερών για την τουριστική ανάπτυξη επισημαίνοντας: «δεν θέλουμε να υπάρξει αδράνεια ούτε μιας ημέρας»
«Στην εποχή μας είναι καταστροφικό να υπάρξει αδράνεια κι «απώλεια στήριξης», ειδικά στον τουρισμό που οι πρώτοι μήνες κάθε έτους επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό όλη την επιχειρηματική περίοδο. Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε εκπονήσει το Πρόγραμμα 100 ημερών για την Τουριστική Ανάπτυξη», τόνισε ο αν. καθηγητής του πανεπιστημίου Μακεδονίας, υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός σε ευρεία συνάντηση που είχε χθες στο Κέντρο Πληροφόρησης του δήμου Βόλου με εκπροσώπους επιχειρηματιών και φορέων του τουρισμού απ’ όλη την Θεσσαλία.
«Έχουμε ήδη εξαιρετική συνεργασία με τους φορείς που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και πολλές από τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους έχουν ενσωματωθεί στο σχεδιασμό της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας που καταθέτουμε διακηρυκτικά», σημείωσε ο κ. Κ. Αγοραστός και παρουσίασε τις εξής δράσεις για τις πρώτες 100 ημέρες:
-Εφαρμόζουμε τα υπάρχοντα προγράμματα τουριστικής προβολής όπως έχουν εκπονηθεί από τις Νομαρχιακές Επιτροπές Τουριστικής Προβολής.
-Προσαρμόζουμε στο νέο σχεδιασμό τις συμμετοχές σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις του χειμώνα.
-Ενεργοποιούμε άμεσα τα κανάλια επικοινωνίας και συνεργασίες με τους ανθρώπους και τους φορείς που ως τώρα έχουν κάνει σημαντικότατη δουλειά και περιμένουν την ευρεία στήριξη και τον άψογο συντονισμό από τον κεντρικό φορέα, την Περιφέρεια.
-Αρχίζει αμέσως η συμπληρωματική καταγραφή υποδομών ώστε να εφαρμοστεί αλλού πιλοτικά κι αλλού σε πλήρη έκταση το νέο σχέδιο μάρκετινγκ».
Ο κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε ότι η Θεσσαλία έχει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα στον τομέα του τουρισμού:
-«Σε αντίθεση με την Κρήτη, το Ιόνιο κι άλλες περιοχές η Θεσσαλία δεν είναι επιχειρηματικά δέσμια μεγάλων τουριστικών γραφείων κι επιχειρήσεων.
- Η Θεσσαλία έχει ανεκμετάλλευτο «δυναμικό», τόσο σε φυσικούς όσο και σε ανθρώπινους πόρους.
Εξίσου θετικό χαρακτήρισε το γεγονός ότι «το σύνολο των ανθρώπων, που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με όλα τα ζητήματα τουριστικής ανάπτυξης, επιδεικνύουν διάθεση συνεργασίας ώστε να συνδέουν το ατομικό τους καλώς εννοούμενο συμφέρον με τη γενική εικόνα.
Η Θεσσαλία έχει όντως τα περιθώρια, τα εργαλεία και τις δυνατότητες να σχεδιάσει ένα δυναμικό πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης», υποστήριξε ο υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας και έθεσε τις εξής πέντε αρχές στην τουριστική του πολιτική για την περιφέρεια:
-Έχουμε Αρχή. Η περιφέρεια Θεσσαλίας αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και κεντρικό συντονιστικό ρόλο ώστε να αρχίσει να αποδίδει άμεσα η νέα στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη.
-Είμαστε μαζί. Ο καθένας πρέπει να λειτουργεί ώστε, σε κάθε περίπτωση, «Να κάνουμε το καλύτερο για τον εαυτό μας και για τους άλλους».
-Η Τουριστική Ανάπτυξη είναι για τον καθένα. Η Στρατηγική για την Τουριστική Ανάπτυξη αφορά σε κάθε πολίτη και σε κάθε περιοχή της περιφέρειας προβλέπει ρόλο και διακριτή θέση για κάθε περιοχή, κάθε επαγγελματική ομάδα, κάθε μικρή κοινωνία.
-Δεν θα απαρνηθούμε τίποτα. Το τουριστικό προϊόν «Θεσσαλία» περιλαμβάνει τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας από την Πίνδο μέχρι το Αιγαίο, την παράδοση και τον πολιτισμό μας, τις γιορτές και τα έθιμά μας, τα παραδοσιακά προϊόντα και την κουζίνα μας.
-Θα αλλάξουμε πολλά. Η νέα επιχειρηματικότητα δίνει ώθηση στον τουρισμό. Προχωρούμε σε συνεχή βελτίωση των υποδομών, τόσο σε επίπεδο περιφέρειας όσο και σε επίπεδο επιχείρησης που σχετίζεται με τον τουρισμό. Δίνουμε βαρύτητα στην επιμόρφωση κι εκπαίδευση των στελεχών του τουρισμού, από τον υπάλληλο μέχρι τον επιχειρηματία».
Ο κ. Κώστας Αγοραστός αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον θεραπευτικό τουρισμό επισημαίνοντας ότι «η Θεσσαλία θεωρείται η πρωτεύουσα της αποκατάστασης στην Ελλάδα.
Στηρίζουμε την δημιουργία Κέντρων Θεραπευτικού Τουρισμού αφού τα οικονομικά οφέλη θα είναι σημαντικά για την τοπική κοινωνία:
-Εισροή περισσότερου συναλλάγματος εφόσον θα έχουμε τουρισμό μακράς παραμονής.
-Νέες θέσεις απασχόλησης και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας (γυμναστές, φυσιοθεραπευτές, ξενοδοχειακοί υπάλληλοι κ.λ.π.)
-Ζήτηση για ανάπτυξη υπηρεσιών αγοράς (τράπεζες, καταστήματα, εστιατόρια κλπ.).
-Ζήτηση αγαθών για περισσότερους μήνες το χρόνο και εξομάλυνση της εποχικότητας των τουριστικών δραστηριοτήτων.
-Βελτίωση των υπηρεσιών στον τομέα μεταφορών (αεροδρόμια, οδικές συνδέσεις κλπ.)
-Ζήτηση για εγκαταστάσεις και ειδική υποδομή (ιατρική) υψηλού επιπέδου για τον εξοπλισμό των θεραπευτηρίων και των ιατρικών μονάδων».
Ο κ. Κ. Αγοραστός επανέλαβε τις προτάσεις του για σύσταση Συμβουλίου Ιδεών και Εφαρμογών για την τουριστική ανάπτυξη στη Θεσσαλία και καθιέρωση του 2010 ως Έτους Επιστροφής στην Πατρίδα και δεσμεύτηκε για άλλη μια φορά να συνδιαμορφώνει την τουριστική πολιτική μαζί με τους φορείς του τουρισμού από ολόκληρη την Θεσσαλία.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου θέτοντας στόχο «να συνδεθεί ευθέως με επιμέρους προγράμματα τουριστικής ανάπτυξης που αφορούν τόσο σε πρωτοβουλίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όσο και σε σχέδια της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Στήνουμε γύρω του ένα δίκτυο μεταφορών ώστε να εκμεταλλευτούμε την ύπαρξή του αλλά κυρίως για να του προσθέσουμε υπεραξία χρήσης και το κάνουμε χρήσιμο κι αποτελεσματικό παράγοντα τουριστικής ανάπτυξης», είπε.