ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ
«Βαριά βιομηχανία» ο τουρισμός για την Θεσσαλία
- Εξειδίκευσε σε εκπροσώπους τουριστικών επιχειρήσεων την πρότασή του για σύσταση Συμβουλίου Ιδεών και Εφαρμογών για τον τουρισμό στη Θεσσαλία
Την δημιουργία Συμβουλίου Ιδεών κι Εφαρμογών στη Θεσσαλία με αντικείμενο την τουριστική ανάπτυξη επανέλαβε ο αν. καθηγητής του πανεπιστημίου Μακεδονίας, υποψήφιος περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο οποίος επισκέφτηκε το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και είχε διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους τουριστικών επιχειρήσεων απ’ ολόκληρη την Θεσσαλία.
Για το αεροδρόμιο τόνισε ότι πρέπει να ολοκληρωθούν τα απαιτούμενα έργα, ενώ χαρακτήρισε τον τουρισμό ως «τη νέα «βαριά βιομηχανία» που μπορεί να δώσει θέσεις εργασίας στη Θεσσαλία και μέρισμα στην επιτυχία».
Εξειδικεύοντας την πρότασή του είπε ότι στο συμβούλιο θα κληθούν να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών ενώσεων και των φορέων του τουρισμού, ενώ βασικοί στόχοι του συμβουλίου είναι:
-«Να υπάρχει έγκαιρη ενημέρωση και συντονισμός.
-Να παρουσιάζονται και να ενισχύονται ιδέες και προτάσεις, καθώς επίσης και να αλληλοπαρέχεται συμβουλευτική στήριξη.
-Να υπάρχει συμφωνία σε προγράμματα και υποστήριξη στην εφαρμογή τους».
Παράλληλα, ο κ. Κώστας Αγοραστός ανακοίνωσε ότι ως «πρώτος αιρετός περιφερειάρχης Θεσσαλίας με την ψήφο και τη στήριξη των Θεσσαλών σχεδιάσει να θεσμοθετήσει το «Έτος Επιστροφής στην Πατρίδα».
Όπως εξήγησε, «η περιφέρεια Θεσσαλίας σε συνεργασία με προξενεία, ενώσεις αποδήμων, το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού ακόμα και επώνυμους Έλληνες θα προσκαλέσει το 2012 όλους τους Θεσσαλούς του εξωτερικού να έρθουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, την Θεσσαλία μας. Για να γνωριστούμε και να επανασυνδεθούμε, να γνωρίσουν τον τόπο τους όσοι (2ης ή 3ης γενιάς) δεν τον έχουν επισκεφτεί μέχρι τώρα, να ενισχύσουν τους δεσμούς με τον τόπο μας.
Είμαι βέβαιος ότι οι απόδημοι Θεσσαλοί είναι και μπορούν να γίνουν ακόμη πιο αποτελεσματικοί ως πρεσβευτές της περιφέρειας σ’ ολόκληρο τον πλανήτη. Οι απόδημοι Θεσσαλοί μπορούν να είναι η αποτελεσματικότερη διαφήμιση για την Θεσσαλία ως τουριστικού προορισμού αλλά και για τα ποιοτικά προϊόντα - τρόφιμα της περιφέρειάς μας».
Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες της πολιτικής του για τον τουρισμό, ο κ. Κ. Αγοραστός επισήμανε ότι «η Θεσσαλία έχει πολλά να συνεισφέρει στο συνολικό εθνικό τουριστικό προϊόν. Ειδικά στο σημερινό περιβάλλον κρίσης, η Θεσσαλία έχει μια μεγάλη ευκαιρία να συνεισφέρει αποτελεσματικά στην εθνική προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης:
-Να απευθυνθεί στις γειτονικές αγορές, διατυπώνοντας μια πρόταση απόλυτα ελκυστική, αξιοποιώντας την εύκολη πρόσβαση αλλά και τις τεράστιες δυνατότητες στο θέμα του θρησκευτικού, πολιτιστικού, εκπαιδευτικού, χειμερινού, συνεδριακού, θαλάσσιου τουρισμού, του αγροτουρισμού και του τουρισμού υγείας.
-Να συμβάλλει αποφασιστικά στην συγκράτηση και την τόνωση του εσωτερικού τουρισμού, απευθύνοντας ελκυστικές προτάσεις διακοπών ιδίως αλλά όχι μόνο στο κοινό της Κεντρικής, Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας.
-Να δώσει δυνατότητες διακοπών σε στοχευμένες ομάδες κοινού, συμβάλλοντας στην άκρως απαιτούμενη συντήρηση της αισιόδοξης και θετικής διάθεσης».
Ο κ. Κ. Αγοραστός κατέστησε απολύτως σαφές ότι θεωρεί τους ξενοδόχους και γενικότερα όλους όσοι εμπλέκονται με την τουριστική βιομηχανία ως «συνεργάτες και συνδιαμορφωτές του αναπτυξιακού μου προγράμματος, το οποίο σχεδιάζεται να είναι ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται στα ραγδαία μεταβαλλόμενα παγκόσμια δεδομένα».
Ο υποψήφιος περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στο μνημόνιο επισημαίνοντας ότι «παρά τις αντίθετες διακηρύξεις, είναι τεράστια η επιβάρυνση της τουριστικής βιομηχανίας στη χώρα μας από την εξοντωτική φορολογία, το πάγωμα της χρηματοδότησης και τη μείωση του εισοδήματος του μέσου Έλληνα». Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι ο συντελεστής ΦΠΑ στην τουριστική βιομηχανία ανέρχεται στο 4% σε ανταγωνίστριες χώρες προς την Ελλάδα, ενώ στη χώρα μας είναι 11% και σχεδιάζεται νέα αύξησή του.