Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

·        Κώστας Αγοραστός: «Όλοι οι μαθητές έχουν το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης στο κοινωνικό γίγνεσθαι»




Η στήριξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες αποτελεί το αντικείμενο ενός από τα πρώτα έργα που εντάσσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020. Συγκεκριμένα, η ένταξη αφορά στο έργο  «ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Ή ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016.» προϋπολογισμού 562.000 ευρώ.
Το έργο φορά στην υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το σχολικό έτος 2015-2016 από Ειδικό Βοηθητικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό. Στόχος της είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό προσλαμβάνεται για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, καθημερινής διαβίωσης και λειτουργικών διευκολύνσεων των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το σχολικό έτος 2015-2016.
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό αφορά σε Σχολικούς Νοσηλευτές που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε σχολικές μονάδες, για μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως μαθητές με χρόνια προβλήματα υγείας  που φοιτούν σε σχολικές μονάδες γενικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας για το σχολικό έτος 2015-2016 και απαιτείται να έχουν νοσηλευτική υποστήριξη για τη χορήγηση φαρμάκων σε ενέσιμη ή μη μορφή,  χρήση συσκευών κ.λπ.). 
Συνολικά το πρόγραμμα προβλέπει την πρόσληψη ειδικού προσωπικού 46 ατόμων για συνολικά 46 ωφελούμενους μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε τα εξής: «Η Περιφέρεια Θεσσαλίας λειτουργώντας με προγραμματισμό, συνέπεια και συνέργεια έχει ήδη ξεκινήσει την ένταξη έργων στη νέα προγραμματική περίοδο, παράλληλα με την προσπάθεια που καταβάλλει σε συνεργασία πάντα με τους φορείς υλοποίησης, για την κατά το δυνατό ομαλότερη ολοκλήρωση του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε, υπάρχουν συνάνθρωποί μας, κοινωνικές ομάδες, που πλήττονται περισσότερο από κάθε άλλο, από τις τραγικές συνέπειες της κρίσης. Η κατάσταση που υπάρχει σήμερα, όπως αποτυπώνεται και στις σχετικές έρευνες, δεν μας τιμά ως κοινωνία και ως οργανωμένη Πολιτεία στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής και της πρόνοιας. Ξεκινώντας λοιπόν το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020, θέλουμε ως Περιφέρεια Θεσσαλίας να στείλουμε ένα ξεκάθαρο και έμπρακτο μήνυμα στήριξης σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Μέσα από το έργο για τη στήριξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες προϋπολογισμού 562.000 ευρώ, θα δώσουμε τη δυνατότητα σε 46 μαθητές που έχουν ανάγκη, να αποκτήσουν ισότιμη πρόσβαση στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αποφύγουν τον εφιάλτη του κοινωνικού αποκλεισμού. Παράλληλα, θα δοθεί η ευκαιρία να εργαστούν ως ειδικό προσωπικό 46 άνθρωποι, δίνοντας τους εργασία σε μία πολύ δύσκολη περίοδο».