Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Με τη διοίκηση του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας συναντήθηκε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας

Κώστας Αγοραστός: Προσβολή για τη Θεσσαλία η ποιότητα των αμαξοστοιχιών που κυκλοφορούν στη γραμμή Λάρισας - Βόλου και η ταλαιπωρία των επιβατών


Να υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευση για την αντικατάσταση των αυτοκινηταμαξών που εκτελούν τα δρομολόγια εντός του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, κάλεσε τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, στο πλαίσιο συνάντησης που είχε στο Βόλο, με μέλη της διοίκησης του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας.
Ο περιφερειάρχης κάλεσε επίσης όλους τους φορείς να συνδράμουν στη συγκεκριμένη διεκδίκηση, επισημαίνοντας πως "είναι απαράδεκτο εν έτει 2015 να κυκλοφορούν τέτοιας ποιότητας τρένα μεταξύ δύο μεγάλων πόλεων", της Λάρισας και του Βόλου.
Ο κ. Αγοραστός στάθηκε παράλληλα στις ενέργειες που έχει κάνει η περιφέρεια για τη χρηματοδότηση σημαντικών έργων μέσω του ΕΣΠΑ.
Αναλυτικά η δήλωση του κ. Αγοραστού: "Είναι απαράδεκτη η κατάσταση η οποία επικρατεί στα δρομολόγια Βόλου - Λάρισας σύμφωνα με τις διαπιστώσεις και τις μαρτυρίες των εργαζομένων. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε "χθες" να είχε αντικαταστήσει τις αυτοκινητάμαξες. Το είχαμε τονίσει και στο παρελθόν στο διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΙΑΙΝΟΣΕ και είχε υποσχεθεί ότι θα τις αντικαταστήσει. Περιμένουμε τώρα να τηρήσει τη δέσμευσή του αυτή. 
Εμείς ως περιφέρεια Θεσσαλίας ξεκινήσαμε τη συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ, έχοντας χρηματοδοτήσει μέσω του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας έργα όπως οι υπόγειες διαβάσεις σε  Γκαζέλο και Σαράγια στα Τρίκαλα. Ακόμη έχουμε εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλων - Καλαμπάκας και μαζί με τον τότε γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Πετράκο, τους δημάρχους και τους άλλους φορείς, καταφέραμε να εντάξουμε και να ξεκινήσουμε την αναβάθμιση της γραμμής Λάρισας - Βόλου ούτως ώστε να γίνει ηλεκτροκινούμενη. Για εμάς είναι στρατηγικής σημασίας όχι μόνον η ηλεκτροκίνηση αλλά η εν γένει δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία. Το σχεδιάσαμε, καταφέραμε να βρούμε χρηματοδοτικά εργαλεία και εναπόκειται στην ταχύτητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να το υλοποιήσει.
Μαζί με τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους του ΟΣΕ και τους φίλους του σιδηροδρόμου ενώσαμε τις δυνάμεις μας για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου που αποτελεί προϋπόθεση για τη Θεσσαλία του αύριο.
Καλώ όλους τους φορείς να συστρατευθούν για να πετύχουμε την αλλαγή των αυτοκινηταμαξών. Είναι απαράδεκτο το 2015 να κυκλοφορούν τέτοιας ποιότητας τρένα μεταξύ δύο μεγάλων πόλεων. Είναι ανάρμοστο για Θεσσαλία" κατέληξε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας.
Από την πλευρά τους τα μέλη του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας επέδωσαν στον περιφερειάρχη υπόμνημα, περιγράφοντας με τα πλέον μελανά χρώματα την κατάσταση. Μεταξύ άλλων το υπόμνημα αναφέρει τα εξής: «Τα δρομολόγια του τρένου μεταξύ Βόλου – Λάρισας εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα παρουσιάζουν πολλά προβλήματα. Είχαμε επισημάνει από την αρχή ότι η χάραξη των δρομολογίων και η διάθεση μόνο μίας κινητήριας μονάδος για την εκτέλεσή των, χωρίς λειτουργία ενδιάμεσων σταθμών, δεν ήταν δυνατόν να εξυπηρετήσει όλες τις ανάγκες. Από το πρώτο διάστημα εφαρμογής ένας μέρος του επιβατικού κοινού εγκατέλειψε το τρένο αφού οι ανταποκρίσεις κυρίως προς Αθήνα και Δυτική Θεσσαλία δεν εξυπηρετούσαν.
Γρήγορα όμως φάνηκε και η γύμνια στο τροχαίο υλικό και αρκετά συχνά η αυτοκινητάμαξα που εκτελεί τα δρομολόγια παρουσιάζει βλάβη με αποτέλεσμα να αντικαθίσταται από παλιά αυτοκινητάμαξα χωρίς κλιματισμό η οποία κι αυτή με τη σειρά της βγαίνει εκτός λειτουργίας κι έτσι αναγκαστικά δρομολογείται μηχανή ντίζελ με δύο βαγόνια.
Η αναγκαστική αυτή εναλλαγή του τροχαίου υλικού έχει καταντήσει να είναι καθημερινό φαινόμενο. Ακινητοποιημένα τρένα, μεγάλες καθυστερήσεις, χαμένες ανταποκρίσεις, ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και πολλά άλλα προβλήματα χωρίς μέχρι σήμερα να δίνεται λύση. Η δρομολόγηση λεωφορείου όποτε αυτό είναι δυνατόν ή στην έσχατη περίπτωση ταξί (χωρίς να εγκρίνεται πάντα η διάθεσή των) δεν λύνει σε καμία περίπτωση, ούτε περιστασιακά το πρόβλημα, αλλά δίνει εικόνα διάλυσης και απαξίωσης του σιδηροδρόμου. Η κατάσταση αυτή είναι γνωστή σε όλους τους υπεύθυνους, αλλά αντί να βελτιωθεί, επιδεινώνεται με αποτέλεσμα να φθάσουμε τελευταία σε τραγικές καταστάσεις.
Δυστυχώς μία διαδρομή 60 χιλιομέτρων που έπρεπε βάσει δρομολογίου να καλύπτεται σε 48 λεπτά, το τρένο δεν είναι ποτέ στην ώρα του. Όλα τα δρομολόγια κυριολεκτικά γίνονται με καθυστερήσεις που πολλές φορές τις τελευταίες ημέρες καθιστούν αδύνατη τη συνέχεια και συνέπειά των, με αποτέλεσμα να καταργούνται δρομολόγια και να έχουμε αφάνταστη ταλαιπωρία των επιβατών και κάκιστη εικόνα του τρένου.
Παρά τις προσπάθειες που έμπειρου αλλά λειψού προσωπικού να καλύψουν τις αδυναμίες και τις ελλείψεις αυτό καθίσταται αδύνατον αφού η πλημμελής συντήρηση και επισκευή των κινητήρων μονάδων τις θέτει εκτός λειτουργίας σχεδόν αμέσως με την δρομολόγησή των. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το προσωπικό να γίνεται δέκτης έντονης κριτικής, ειρωνικών, χλευαστικών και απαξιωτικών σχολίων.
Είναι εμφανές ότι όλες οι προσπάθειες της διοίκησης γίνονται για να περισωθεί ότι είναι δυνατόν στη λειτουργία των τρένων στον κύριο άξονα αλλά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για την εγκατάλειψη του σημαντικότερου περιφερειακού δικτύου και της απομόνωσης σιδηροδρομικά της μεγαλύτερης πόλης και της πολυπληθέστερης περιοχής από το κεντρικό δίκτυο και την υπόλοιπη Ελλάδα».
Εκ μέρους του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος κ.  Δημ.Νικολάου, ο γραμματέας κ. Αρ.Οικονόμου και το μέλος του Δ.Σ. κ.  Κων.Γεωργούλας.